Flag Counter

free counters

Sabtu, 27 Agustus 2011

Stasiun Cikampek



In English Language

Cikampek Station (CKP) is a railway station located in Cikampek. This station is a station with the status of Station and located at east of Jakarta Regional Operations 1. The station was built in 1894.

Cikampek station became one of the most important station for the train journey from Jakarta to various cities in Java. To the east station, the path forked; path north towards the south of Cirebon is the path to Bandung. In the past, prior to the operation of double track swath Cikampek-Cirebon, almost all trains that depart from Jakarta stop at this station. The goal is to ensure the plot line in front of him was safe, and often to wait for trains crossing from the direction of Cirebon, especially in the morning and afternoon. There used to be the path that leads to disabling cilamaya in the 1970s. .

In Indonesian

Stasiun Cikampek (CKP) adalah stasiun kereta api yang terletak di Cikampek. Stasiun ini merupakan stasiun dengan Status Stasiun Besar dan berlokasi paling timur dari Daerah Operasi 1 Jakarta. Stasiun ini di bangun pada tahun 1894.

Stasiun Cikampek menjadi salah satu stasiun terpenting bagi perjalanan KA dari Jakarta ke berbagai kota di Pulau Jawa. Di sebelah timur stasiun, jalur bercabang dua; jalur sebelah utara menuju Cirebon sedang jalur sebelah selatan menuju Bandung. Dahulu, sebelum beroperasinya jalur ganda petak Cikampek-Cirebon, hampir semua KA yang berangkat dari Jakarta berhenti di stasiun ini. Tujuannya untuk memastikan petak jalur di depannya sudah aman, dan seringkali untuk menunggu persilangan KA dari arah Cirebon, terutama pada pagi dan sore hari. Dahulu ada jalur yang menuju ke Cilamaya yang di nonaktifkan pada tahun 1970an. .

0 komentar:

Posting Komentar

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More